Wednesday, May 9, 2007

"Bibliotekstingen"

Så kom der en rigtig biblioteks-nørdet opgave: at oprette en virtuel bogreol på LibraryThing.
Det gik let nok med at blive oprettet. Første problem kom da jeg ville til at lægge bøger ind, for de første bøger jeg kom i tanker om var af danske forfattere - så jeg måtte lægge dem ind manuelt. Og så fik jeg problemet med forsiderne... Valgte at lægge den engelsksprogede udgave ind af bl.a. Drageløberen og krimien Sov sødt (selvom jeg har læst dem på dansk), så kunne jeg endelig se, at der er andre, der læser det samme som mig - og helt lovligt få nogen forsider på.

Jeg prøvede også nogen af fri-leg-opgaverne. Men ved den med læseforslag løb jeg igen ind i et problem, fordi jeg havde lagt flest danske bøger ind...

Og jeg kan #?%## ikke finde ud af at få lavet de der widgets og thingies - måske er jeg bare dum? Men sådan som jeg læser det skal jeg kopiere den komplet uforståelige html-kode over i ens blog-skabelon. Og det HAR jeg gjort, men uden synligt resultat... HJÆLP!

Min bogreol hedder Sussis Books

2 comments:

Anonymous said...

Hæ hæ hæ det lykkedes mig at finde ud af det med widgets - men desværre ikke det med thingies( var det det det hed???). SÅ spørg bare om hjælp... KH Anni

Bente Jensen said...

Jeg ved jo ikke om du har fundet ud af det, men ellers kan dette måske hjælpe.
Hvis du vil have widget i en indlæg, skal du i dit indlæg skifte fra "Skriv" til "Rediger html". Og så sætter du den uforståelige html-kode ind der hvor du vil have widget'en.
Hvis du vil have din widget ud i siden, går du i "Tilpas", tilføjer et nyt sideelement og sætter koden ind her.
Hvis du stadig har problemer, må du meget gerne maile til mig.
Hilsen fra København