Thursday, June 7, 2007

Del.icio.us

Jeg har længe haft mine foretrukne tagget på del.icio.us - takket være vores tidligere webudvikler Morten Bech.
Jeg bruger det lidt i perioder. Mest til når jeg flader over noget spændende, som jeg har fundet af omveje - og som jeg derfor ikke er sikker på at kunne finde igen. Men jeg bruger det også til inspiration og klikker stort set altid videre når jeg har lagt et nyt link ind - for det er altid spændende lige at se, hvem der lagt det samme site ind, hvilke tags de har brugt - og ikke mindst - hvilke andre sites de har lagt ind.

Jeg bruger mest tjenesten på fritidsbasis, men som man vil kunne se har jeg også brugt den i forbindelse med et undervisningsprojekt, hvor der var virkelig mange sites at holde styr på.

Jeg synes det er værd for os som biblioteker at køre med på "tagging-bølgen" og få mere bruger-genereret indhold i katalogen. Jeg tror at brugerne vil finde det vedkommende med anbefalinger og tags fra andre brugere - ala Librarything.

No comments: