Wednesday, June 20, 2007

Online applikationer og værktøjer

Endnu en gang fik jeg en AHA-oplevelse. Da jeg skulle i gang med ugens opgave var jeg ikke i tvivl om, at jeg i første omgang ville beskæftige mig med Google Docs and Spreadsheets. Simpelthen fordi jeg er Google-fan - eller nærmere fordi jeg generelt synes at Googles værktøjer er nemme at gå til, det er brugervenligt OG ikke mindst: jeg har allerede brugerkontoen.

Så jeg opretter mig, kopierer et enkelt dokument fra word og opretter et nyt dokument, som jeg har inviteret Anni til at samarbejde om. Da jeg vil til at gemme og hente filer opdager jeg (og her kommer AHA-oplevelsen) at jeg allerede har dokumenter liggende. Også denne oplevelse må tilskrives et tidligere kursus hos Morten Bech (se i øvrigt mine oplevelser med Google-readeren).

Jeg har ikke brugt det siden oprettelsen, men jeg kan sagtens se det geniale i disse online og sociale værktøjer i disse projekttider, hvor man samarbejder på tværs af afdelinger, byer og lande. Jeg vil huske på muligheden og så bruge det, når behovet opstår. - Og så vil jeg lige lege lidt mere med det i løbet af de næste uger.

1 comment:

Tina Daugaard said...

Hej Sussi

Tak for din kommentar på min ellers noget stillestående 23-ting blog !! Hyggeligt - og det gav mig anledning til at besøge din ganske underholdende blog og sige hej :0)

En tilsvarende aha-oplevelse som du beskriver at ha' haft med Google Docs (tidl. Writely) har jeg haft med ThinkFree, som jeg også fuldstændigt havde glemt, at jeg tidligere havde benyttet...Rystende...

MEN jeg er ganske lettet over nu at kunne konstatere, at det ikke udelukkende er "gamle damer" som mig selv (!), der glemmer hvor de tidligere har sat deres "fodspor" på nettet ;0)

Mange sommer-hilsner fra
orlovsramte
Tina